درمان کایروپراکتیک

درمان کایروپراکتیک چگونه روی ستون فقرات اثر می کند؟

استخوان های کمر و پشت گردن شما ، مهره نامیده می شود که توسط غضروف ها و رباط ها به یکدیگر متصل شده اند و تمام آنها از نظر حرکات مکانیکی با یکدیگر در ارتباط می باشند.
وقتی فردی ستون فقرات سالم داشته باشد، مهره ها همگی در امتداد و راستای منظمی قرار داشته و بطور طبیعی نسبت به یکدیگر حرکت متناسبی دارند. استرس و فشار ناشی از کار روزانه ، صدمات ناشی از تصادف، سقوط و افتادن و همینطور صدمات ورزشی، همگی می توانند باعث جابجایی این مهره ها شده و باعث بر هم خوردن نظم قرارگیری مهره ها در ستون فقرات گردد. تغییر جزئی نظم قرارگیری مهره ها می تواند باعث ناراحتی در مفاصل، عضلات و اعصابی که از ستون فقرات خارج می شوند شده و باعث اختلال در حرکات طبیعی مفاصل و ستون فقرات گردد که در نهایت با علائمی مانند خستگی زودرس بدنی، سردرد، گردن درد و کمر درد و حتی عصبانیت و کاهش تحمل فرد بیمار گردد.
پزشکان کایروپراکتور قادر به تشخیص و رفع این گونه ناراحتی ها قبل از بروز هر گونه عارضه شدید و درد می باشند. پزشکان کایروپراکتور قادر به یافتن منشع اصلی درد بوده و با انجام درمان های مخصوص توسط دست ( Manipulation adjustment ) و یا به کمک وسایل مکانیکی و تجهیزات پزشکی خاص، قادر به بــاز گرداندن مهره های جابجا شده به سرجای خود و تسکین و رفع درد ناشی از فشار وارده براعصاب و عضلات و مفاصل هستند که در نتیجه باعث بازگشت فرد به حالت طبیعی و زندگی روزانه خود می گردد.
لازم به ذکر است اینگونه درمان نه تنها دردناک نمی باشد بلکه اغلب باعث تسکین بیمار بلافاصله پس از آغاز درمان می شود.
سال گذشته در کانادا در حدود چهار و نیم میلیون نفر توسط کایروپراکتورها درمان شده اند.

درد های قسمت پایینی کمر – چه چیز باعث درد قسمت پایینی کمر می شود ؟

قسمت پایینی کمر بسیار آسیب پذیر می باشد و بطور دائم زیر فشار نگهداری قسمت های بالایی بدن است.
عواملی مانند صدمات کاری، ورزش یا تصادف، حرکات ناصحیح و بلند کردن وزنه های نامعقول و عوامل وراثتی می توانند باعث درد قسمت پایینی کمر بشوند. درصورتی که درصد بالایی از صدمات قسمت پایینی کمر به موقع درمان و جلوگیری نشوند، باعث پیشرفت و وقوع آرترزهای  زودرس و مزمن می گردد. بسیاری از زانو دردها، پا دردها و سوزش و خواب رفتگی پاها به علت فشار بر روی اعصاب پایین کمر می باشد.